Social media: omgaan met kritiek

Ik had een intens gesprek voor Netwerkbouwers, vanochtend. “Als ik álles over mijn zaak op social media zet, dan blijven dus ook de negatieve opmerkingen van klanten staan!” Ja, was mijn antwoord, dat klopt. Laat ze staan. Want het werkt veel beter, het is veel eerlijker, en veel duidelijker naar je klanten en volgers, als ze zien hoe jij omgaat met kritiek.

De kern van je zakelijke activiteiten op internet is bereikbaarheid, laagdrempelig contact en een persoonlijke noot. Jij bent het gezicht van je zaak, jouw manier van communiceren is bepalend voor het succes van je social media activiteiten.

En als klanten een keer een negatieve ervaring hebben… Als ze wat langer moeten wachten op een  levering, als ze jouw social media profiel vinden om daarover te klagen… Dan kun je die negatieve feedback zonder al te veel moeite een positieve draai geven! Wees vriendelijk, neem verantwoordelijkheid, zorg dat je klant met een goed gevoel terug kan komen, laat zien waar je voor staat.

Goed omgaan met negatieve opmerkingen op social media kun je leren. Wij laten je graag zien op welke manier je jouw persoonlijke stijl kunt inzetten! Je bereikt ons op info@netwerkbouwers.nl – graag tot snel!

engaging