Bloggen – mijn eigen ervaring!

Precies 9 maanden geleden haalde ik, heel overmoedig, de website van ‘Mooi Muiderberg’ uit de lucht (onze schoonheidssalon was online meteen onvindbaar), maakte ik een nieuwe site onder de door mij verzonnen naam ‘meisjesvanmooi.nl en begon meteen met het publiceren van blogs.

Ik plaatste een oproep op Facebook,Twitter en LinkedIn met het verzoek aan mijn contacten, om ons te gaan volgen om zodoende views op de blogsite te genereren. Mijn doelstelling was om in 4 maanden tijd 15000 views op de nieuwe blogsite te krijgen en zodoende hoog in de lijsten van de verschillende zoekmachines te komen. Nou… Dat doel heb ik destijds ruimschoots bereikt!

mvmstatistiek

In bovenstaande statistiek kun je goed zien dat er een stijgende lijn in het aantal bezoekers zat en daar was ik destijds super trots op!

Belangstelling

Uit ervaring weet ik nu dat  “deel en win acties” enorm veel views genereren, maar ook weet ik dat videootjes en fotoshoots veel reacties losmaken en dat vrienden en hun vrienden en zelfs hún vrienden dan graag een kijkje nemen naar de oorzaak van al die belangstelling en iedereen klikt dus op de blog…

Activiteit op je website is, zakelijk gezien, van groot belang, wekt belangstelling en, heel belangrijk.. het brengt je nieuwe klanten. Zo werkt het dus!

Niet eenvoudig

Maar dat consequent bloggen niet eenvoudig is, weten mijn collegae en ik nu dondersgoed! Tjonge, het viel in het begin zeker niet mee om elke dag iets te publiceren.. Al onze twijfels over of we überhaupt wel konden schrijven, over wíe het dan in godsnaam zou willen lezen, over de onderwerpen… Want we wilden niet zomaar namen of feiten prijsgeven, dus hóe persoonlijk maak je een blog nou?

Uiteindelijk werd het ons duidelijk. We gingen letterlijk met de billen bloot!  Ik heb wat zitten tobben tijdens het maken van een blog… Gelukkig hebben mijn collega’s bij Mooi me steeds hun eerlijke en ongezouten meningen gegeven en kon ik daardoor, met vaak maar een kleine aanpassing, alsnog publiceren.

Groei

Ook heel grappig om te zien was, dat we er allevier in gegroeid zijn, dat het schrijven ons steeds gemakkelijker afging en we zelfs ‘voorraadjes’ maakten om uit te putten, op de dagen dat er minder inspiratie was.. Eigenlijk ben ik bloggen als iets heel positiefs gaan zien.. Een soort uitlaatklep en tegelijkertijd gaf het een enorme boost qua klandizie. We hebben er bijzonder veel lol in gekregen en hebben nog zoveel MOOIe blog-onderwerpen om met onze volgers te delen.. Alleen de frequentie van bloggen, was sommige drukke weken niet te doen, dus vroegen we bijvoorbeeld aan onze klanten om ook eens een blog te schrijven. Of we deelden een toepasselijke YouTube filmpje of namen een paar leuke foto’s in de salon. Ook dit werd heel enthousiast ontvangen.

Ik ben er inmiddels uit ervaring helemaal van overtuigd dat, zeker in tijden van crisis, social media een belangrijke bijdrage aan je zakelijke succes levert. Vandaar dat ik zo enorm achter de activiteiten van Netwerkbouwers sta!

Barbara en ik kunnen je door onze ervaring een heel stuk op weg helpen. Of het nou gaat om het opzetten van een Social Media campagne, het optimaliseren van je website of een advies over jouw mogelijkheden. Wij zijn ook voor jou de ideale Netwerkbouwers!